Główny specjalista

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 154679

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań.
Pracownik wykonuje czynności o charakterze:
- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,
- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.
Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę.


Praca wiąże się z nietypowymi godzinami pracy (w tym dyżurami).


Praca wiąże się z dostępem do inofrmacji niejawnych o klauzuli zastrzeżone.


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska opisane jest pod adresem https://www.gov.pl/web/premier/Informacja-o-dostepnosci-KPRM-dla-osob-z-niepelnosprawnosciami

Zakres zadań

  • Prowadzi dokumentację bazy danych (przy pomocy specjalistycznego programu e-lnterpelacje) dotyczącą wystąpień parlamentarnych oraz przygotowuje i wysyła monity w sprawach zaległych do przedstawicieli administracji rządowej
  • Przygotowuje pisma dla członków Rady Ministrów lub kierowników urzędów centralnych lub do komórek organizacyjnych w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów przekazujące, zgodnie z właściwością, wystąpienia parlamentarne
  • Przygotowuje odpowiedzi na wystąpienia parlamentarne skierowane do Prezesa Rady Ministrów oraz do Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów i nadzorującego prace Departamentu członka kierownictwa KPRM w randze członka Rady Ministrów
  • Przygotowuje analizy, opinie i informacje dotyczące realizacji obowiązków wynikających z parlamentarnej kontroli Sejmu i Senatu nad Rządem, w tym również analizy tematyczne i statystyczne interwencji, interpelacji i zapytań poselskich
  • Pełni dyżury w czasie plenarnych posiedzeń Sejmu i Senatu oraz opracowuje dla Prezesa Rady Ministrów i członków Kierownictwa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów pisemne informacje dotyczące przebiegu i realizacji porządku posiedzenia Sejmu i Senatu, a także wspiera Wydział Analiz i Legislacji w zakresie monitorowania wybranych posiedzeń komisji sejmowych i senackich
  • Zapewnia wsparcie organizacyjne i merytoryczne Wydziału Prac Parlamentarnych w zakresie współdziałania przedstawicieli Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, ministerstw i urzędów centralnych z klubami parlamentarnymi w sprawach dotyczących ustnych odpowiedzi na „pytania w sprawach bieżących” i „informacje bieżące” podczas posiedzeń plenarnych Sejmu
  • Przewiduje tryb i sposób rozpatrywania wystąpień parlamentarnych, w tym w szczególności interwencji poselskich i senatorskich oraz monitoruje terminy ich rozpatrzenia, w celu zapewnienia realizacji obowiązków parlamentarnych rządu, a także zapewnia stały monitoring i analizę procesu udzielania odpowiedzi na wystąpienia parlamentarne
  • Koordynuje prace związane z rozwojem specjalistycznego systemu e-lnterpelacje

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
  • Powyżej 3 lat doświadczenia zawodowego w zakresie obsługi administracyjno-biurowej lub w jednostkach sektora finansów publicznych
  • Posiadanie wiedzy z zakresu: Konstytucji RP, Regulaminu Pracy Rady Ministrów, ustawy o Radzie Ministrów, Regulaminów Sejmu i Senatu, ustawy o działach administracji rządowej, ustawy o wykonywaniu mandatu posła i senatora, zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej
  • Posiadanie kompetencji miękkich: komunikacja, kreatywność, negocjowanie, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, rzetelność, myślenie analityczne, współpraca
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w tworzeniu komunikatów informacyjnych
  • Znajomość języka urzędowego UE na poziomie odpowiadającym A2
  • Przeszkolenie z zakresu systemu e-lnterpelacje
  • Umiejętność obsługi systemów: e-Interpelacje i EZD

Powiązanie tagi

Podobne ogłoszenia

Specjalista ds. finansowo-księgowych

dzisiaj

Firma:CENTRUM KULTURY W PIASECZNIE

Lokalizacja: mazowieckie / Piaseczno

Sporządzanie list płac do wypłaty na 28- go każdego miesiąca w programie płacowym ,,WF Gang” oraz sporządzanie rachunków do umów zleceń i o dzieło. Kompletowanie dokumentów płacowych do miesięcznego rozliczania płac (Pit 2, premie, umowy oraz inne...

Więcej informacji

Inspektor w wydziale finansów

wczoraj

Firma:STAROSTWO POWIATOWE W SZAMOTUŁACH

Lokalizacja: wielkopolskie / Szamotuły

1. Prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej dotyczącej dochodów własnych Powiatu i Starostwa Powiatowego księgowanie przypisów, wpłat, odsetek, windykacja zaległości oraz sporządzanie sprawozdawczości budżetowej w zakresie dochodów;2....

Więcej informacji

Starszy technik

2025-08-08

Firma:Komenda Powiatowa Policji w Chodzieży

Lokalizacja: wielkopolskie / Chodzież

Rozliczanie faktur podwykonawców, naliczanie należności, delegacje, obsługa finansowa świadczeń, prowadzenie archiwum, przyjmowanie, brakowanie dokumentacji archiwalnej, raportowanie bieżącej działalności archiwalnej i finansowej. Wymagania konieczne:...

Więcej informacji